ייצור שימסים ודיסקיות

 

אנו מייצרים שימסים ודיסקיות בכל כמות החל מעובי 0.01 מ"מ. ניתן לסמן את השימסים למידת העובי ולארוז בסטים.דיסקיות קעורות (קפיציות), דסקיות רגילות, ודסקיות כפלנג'ים מיוצרות מכל ח"ג."מעוב" (מכונה לרידוד מתכת), תוצרת שוויץ, מערגל ומרדד חומרים לעוביים בלתי סטנדרטים.

מתכת קלה - שימושים רבים

מתכות קלות לדוגמה אלומיניום משמשות לייצור של מגוון מוצרים בתחומים שונים ביניהם כלי תחבורה, כלי שיט, טילים, חלקים של מכוניות, מסגור, שערים, דלתות, כיורים, תריסים ועוד. הקלות של מתכות אלה מאפשרת להן לעמוד בעומסים שונים הדורשים משקל נמוך, חוזק ועמידות גבוהה. המתכות הנפוצות ביותר לשימוש הן ברזל - Fe, אלומיניום - Al, מגנזיום - Mg ו- נתרן - Na. מתכות שונות משמשות אותנו לייצור של מוצרים רבים במגוון רחב של תחומים. בעבר האדם הקדמון היה מייצר מסוגים שונים של מתכות קישוטים, כלים וכלי נשק. לכל מתכת יש את התכונות והמאפיינים שלה.

חלוקת המתכות בטבע 

את המתכות הנמצאות בטבע ניתן לחלק לשלושה סוגים עיקריים: מתכות קלות, מתכות כבדות ומתכות יקרות.

במתכות כבדות כגון ברזל או נחושת, משתמשים בעיקר לבנייה ולתעשיית האלקטרוניקה. הן חזקות, יציבות ועמידות לאורך זמן.

מתכות קלות מצוינות לשימוש של מוצרים העומדים בעומס מכני בינוני כמו לדוגמה ג׳נטים של מכונית.

מתכות יקרות כמו זהב או פלטינה בהן משתמשים לייצור תכשיטים, כלים מיוחדים. הן אינן מתחמצנות ונחשבות לעמידות, נקיות וגמישות במיוחד.

סגסוגת- תרכובת של מגוון מתכות

רוב השימושים במתכות מתבצעים ע״י תרכובות של מתכות שונות הנקראות סגסוגת. השימושים הנפוצים ביותר בסגסוגת הם הם בייצור של פלדה המשמשת בעיקר לייצור של כלי מטבח כמו סירים, מחבתות וסכו״ם. הפלדה מיוצרת מתערובת של ברזל, ניקל וכרום. היא נחשבת לעמידה ואיננה מחלידה במגע עם אוויר או מים.

איך מעבדים את המתכות? 

את המתכות ניתן לעבד בדרכים שונות. את המתכת מעבדים בהתאם למוצר אותו נרצה לייצר ועל פי התכונות של אותו מוצר. אחת מהדרכים הפופולריות לעיבוד מתכות נקראת יציקה. בתהליך היציקה מחממים את המתכת ולאחר מכן יוצקים אותה בתור נוזל לתבנית מיוחדת. לאחר שהמתכת מתקררת, מוציאים אותה מהתבנית וכך מקבלים את הצורה הרצויה. דרך נוספת לעבד מתכת נקראות סנטור - תהליך המתבצע ע״י חימום ודחיסה של אבקות מתכת ובאמצעותו ניתן לערבב מספר מתכות בעלות תכונות שונות. גם ריתוך המאפשר לחבר מספר מתכות יחד נחשב לשיטת עיבוד נפוצה בתחומים רבים כמו בנייה, תעשייה ועוד.


לפרטים נוספים או הצעת מחיר השאירו פרטים

צרוף קובץ PDF בלבד:
Upload:
צרוף קובץ PDF בלבד:
Upload:
צרוף קובץ PDF בלבד:
Upload: